Новини
DNSZ Rail Challenge: Хакатон, що об'єднує молодь та виробництво
21–22 травня 2025 року АТ «Дніпровський стрілочний завод» став ініціатором та співорганізатором масштабного профорієнтаційного хакатону DNSZ Rail Challenge, який пройшов на базі Українського державного університету науки та технологій. У події взяли участь близько 50 студентів із трьох освітніх закладів — ДІІТ, ДМетІ та ВПУ-17. Мета заходу — створити простір для молодих спеціалістів, де вони можуть застосувати свої знання на практиці, поспілкуватися з досвідченими інженерами та знайти нові орієнтири для майбутньої кар'єри. Упродовж двох днів учасники працювали в командах над реальними виробничими завданнями: оптимізація конструкції виливки системи контролю роботи обладнання зменшення обсягів неліквідної продукції автоматизація обліку виробів та замовлень Практика в дії: екскурсія на ДнСЗ Другий день хакатону розпочався з екскурсії на виробництво АТ «ДнСЗ», під час якої студенти мали змогу побачити всі етапи виготовлення стрілочної продукції — від лиття до фінішної обробки. Для ознайомлення були розроблені індивідуальні маршрути відповідно до спеціальностей учасників. «Зварювання гуде, іскри летять — тут могли б знімати "Термінатора-2"!», — шутя ділиться враженнями заступник директора ДІІТ Роман Рибалка. Результати та співпраця В рамках хакатону було підписано меморандум про співпрацю між АТ «ДнСЗ» та УДУНТ, що закріплює стратегічне партнерство між освітою та промисловістю. Завершився захід фінальними презентаціями проектів, які оцінювало журі з представників УДУНТ та керівного складу АТ «ДнСЗ». Номінації та переможці: Потенціал реалізації – команда «Металлурги» (ДМетІ) Простота та геніальність – команда «Профітех» (ВПУ-17) Аналіз даних — команда «Рейкова зграя» (ДІІТ) Гран-прі — команда «Переможна стрілка» (ДІІТ) Важливим результатом хакатону стало те, що вже зараз, після проведення заходу, на підприємстві працюють троє студентів, які продовжують розвивати свої професійні навички. Косяк Матвій поповнив відділ інформаційних технологій, Поливода Єлизавета приєдналася до відділу автоматизації системи управління підприємством, а Янов Максим став техніком з планування виробничо-диспетчерського відділу. Також, в рамках підписаного договору з ВПУ-17, вже з 11 червня 2025 року розпочнеться практика для студентів, що дасть змогу молодим фахівцям здобути безцінний досвід безпосередньо на виробництві. DNSZ Rail Challenge — це не лише нові ідеї, емоції та знайомства, а й реальні можливості для студентів започаткувати кар'єру в промисловості. І ми впевнені, що цей хакатон має великі перспективи для подальшого розвитку та співпраці з освітніми установами.
Безпека праці: на заводі відбувся конкурс малюнків
До Всесвітнього дня охорони праці, який щороку відзначають 28 квітня, на Дніпровському стрілочному заводі відбувся творчий конкурс дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей – 2025», організований профспілковим комітетом спільно зі службою охорони праці підприємства. Метою конкурсу стало привернення уваги до питань безпеки праці та формування у дітей розуміння важливості збереження життя й здоров’я на робочому місці. Адже діти — найкращі мотиватори дбати про безпечні умови праці для себе та оточуючих, а їхня щирість і уява у відображенні практичних порад надихають більше, ніж будь-які суворі інструкції. До участі мали змогу долучитися діти працівників підприємства віком від 5 до 14 років. Малюнки надходили до служби охорони праці до 18 квітня. У своїх роботах юні художники зобразили сучасне виробництво, правила безпеки, спецодяг, пояснюючи їх необхідність в роботі. За результатами конкурсу, з-поміж майже шістдесяти конкурсантів, журі визначило переможців у трьох вікових категоріях. Усі учасники отримали подяки, а переможці — пам’ятні подарунки та щиру підтримку від колективу заводу. Ми пишаємося нашими талановитими дітьми та дякуємо батькам за активність і підтримку ініціатив профкому. Конкурс став не лише творчим заходом, а й ще одним нагадуванням: питання безпеки на виробництві — це про кожного з нас, і про тих, хто чекає нас удома.
АТ "ДнСЗ" у 2024 році
АТ ДнСЗ продовжує акцентувати своє виробництво перспективних товарів в сегменті стрілочних переводів типу Р65 з підвищеними якісними характеристиками для збільшення швидкості та типів 60Е1, 54Е1 і 49Е1 для європейського і азіатського ринків, а також комплектуючі для цих стрілочних переводів. Магістральні стрілочні переводи для українських та закордонних залізниць на пружному скріпленні з колією 1435 мм. Мал.1. Вплетіння типу Р65 марки 1/11 колія 1435мм до колії 1520мм на залізобетонному брусі Цей напрямок розвитку побудовано також із вивчення розвитку залізничної галузі в Україні: Модернізація інфраструктури: реконструкція колій, будівництво нових напрямів з колією 1435мм та впровадження нових технологій для збільшення швидкісних ділянок колій Логістичні центри:Створення логістичних хабів, що дозволять оптимізувати процеси перевезення за рахунок збільшення кількості колій 1435мм та їх з’єднання з колією 1520мм. Міжнародна співпраця: Розвиток залізничних коридорів з Європою та Азією, що може суттєво посилити зовнішньоекономічні зв’язки. Мал.2. Перевід стрілочний марки 1/11 для колії 1435мм на залізобетонному брусі На виконання встановлених цілей у 2024 році було спроектовано та сертифіковане для серійного виробництва різноманітні проекти стрілочної продукції які схрещують колію 1520 та 1435мм для прикордонних переходів української залізниці до залізниць суміжних європейських країн, стрілочний перевід типу Р65 з колією 1435мм на залізобетонному брусі та вироблений стрілочний перевід типу 49Е1 для європейських залізниць. Мал.3. Перевід стрілочний типу 49Е1 для колії 1435мм Мал.4. Перевід стрілочний подвійний перехресний типу Р50 марки 1/9 колії 1435 мм
Проєкт Дн 405.00.000 та проєкт 2497.20.000 з вістряками 49Е1А3
Для вирішення питань по адаптації залізничних перевезень з колії 1520мм на 1435мм та відновленню виробництва стрілочної продукції типу Р50, АТ “ДнСЗ” розроблено проєкт глухого перетину типу Р65 марки 1/9 колії 1520мм та 1435мм пр. Дн 405.00.000 та стрілку типу Р50 марки 1/11-1/9 колії 1520мм пр. 2497.20.000 з вістряками 49Е1А3. 29 серпня 2024 року на території АТ «ДнСЗ» була проведена робоча комісія з кваліфікаційних випробувань нової продукції. У роботі комісії взяли участь представники АТ «Укрзалізниця» та фахівці АТ «ДнСЗ. Глухий перетин типу Р65 марки 1/9 колії 1520мм та 1435мм пр. Дн 405.00.000 Дн 405.00.000 – правий перетин, коли колія 1435 мм праворуч від колії 1520 мм (Дн 405.00.000 - 01 – лівий перетин) для вкладання на дерев’яні бруси призначений для забезпечення руху рухомого складу в місцях перетину залізничних колій. Застосовується для вкладання у головні та приймально-відправні колії. Складається з двох збірних гострих хрестовин, з двох тупих суцільнолитих хрестовин на містках; 4-х рейок хрестовини з незалежною контррейкою із рейки 33С1, шурупного скріплення на підкладках СКЛ 65. Аналогом для розробки став існуючий глухий перетин типу Р50 марки 1/9 пр.1624Дн. У пр. Дн 405 застосовані деталі з серійних проектів. Комісія встановила , що продукція витримала випробування та рекомендована для застосування на коліях АТ «Укрзалізниця». Фото 1 – глухий перетин типу Р65 марки 1/9 колії 1520мм та 1435мм пр. Дн405.00.000. Стрілка типу Р50 марки 1/11-1/9 колії 1520 мм пр. 2497.20.000 з вістряками 49Е1А3. У зв'язку з відсутністю рейок вістрякових типу ОР50 підприємство АТ «ДнСЗ» розробило та виготовило стрілку типу Р50 марки 1/11-1/9 з вістряками 49Е1А3 пр. 2497.20.000, яка має такі ж самі геометричні параметри та експлуатаційні характеристики як і стрілка типу Р50 марки 1/11-1/9 з вістряками типу ОР50 пр. 2497.10.000. Місця контрольних вимірів ширини колії шаблоном та допустимі відхилення аналогічні стрілочним переводам типу Р50 з вістряками типу ОР 50, що експлуатуються в даний час на коліях України. Для забезпечення одного рівня поверхонь кочення рамної рейки типу Р50 з вістряками типу 49Е1А3 використовуються стрілочні подушки зменшеної висоти (36 мм) замість подушки висотою 40 мм, так як висота вістряка з рейки типу 49Е1А3 на 4 мм більша за висоту вістряка з вістрякової рейки типу ОР 50. В стрілках типу Р50 з віскряками з рейок типу 49Е1А3 товщина накладки між шийкою вістряка та сережкою підібрана таким чином, щоб залишити відстань між робочою гранню рамної рейки та віссю сережки постійною (такою ж, як і для вістряків з рейок вістрякових типу Р50), а саме 160 мм. Вище перечисленні ознаки дозволяють застосовувати стрілки типу Р50 марки 1/11-1/9 з вістряками 49Е1А3 в нових переводах, а також в якості ремкомплектів замінювати зношені частини стрілочних переводів типу Р50 з вістряками типу ОР 50, що експлуатуються в даний час на коліях Укрзалізниці. Фото 2 – стрілка типу Р50 марки 1/11-1/9 колії 1520мм пр. 2497.20.000 з вістряками 49Е1А3. Додатково було пред’явлено для приймання стабілізатор положення вістряків пр. Дн345.05.000 Стабілізатор положення вістряка є технічним засобом, який застосовується в стрілочних переводах з метою забезпечення надійного утримання вістряків в кінцевих положеннях при швидкостях руху поїздів до 200 км/год. Стабілізатор положення вістряків може використатися в стрілочному переводі укладеному як на залізобетонні так і на деревʼянні бруси. Встановлення стабілізатора положення вістряків в стрілці можна виконувати у будь-якому місці по довжині обробленої частини вістряків. Застосування стабілізатора положення вістряків доцільно в стрілочних переводах з довгими гнучкими вістряками, що дозволяє замінити складні гарнітури з продольними з’єднувальними тягами на більш прости та надійні в експлуатації гарнітури типу 16737Дн. Для прикріплення стабілізатора положення вістряків к вістрякам використовується звичайний вузел кріплення сережки стрілочної тяга. До брусів стрілочного переводу стабілізатор положення вістряків кріпиться за допомогою шурупного скріплення. Надійне утримання вістряків в кінцевих положеннях та перевід з одного робочого положення стабілізатора в інше здійснюється завдяки жорсткої пружини. Різьбовий стрижень на кронштейні дає можливість регулювання притискання вістряка до рамної рейки та розмір жолобу між відведеним вістряком і рамною рейкою індивідуально для кожного вістряка. Фото 3 – стабілізатор положення вістряків пр. Дн345.05.000